Do práce na kole

foto2Podle průzkumů se česká společnost liší od zbytku Evropy, kde je kolo vnímáno především jako prostředek pro každodenní dojíždění do práce, do školy nebo za každodenními povinnostmi. I v ČR ale existuje početná skupina lidí, kteří by rádi pravidelně používali jízdní kolo na cesty do práce.

Podle řady studií má pravidelná jízda na kole řadu výhod. Na rozdíl od některých západních států nejsou u nás zaměstnavatelé ani zaměstnanci příliš motivováni k pravidelnému používání jízdního kola.

„Do práce na kole“ je kampaň, která formou společenské soutěže propaguje jízdní kolo jako dopravní prostředek vhodný pro běžné každodenní dojíždění do práce nebo do školy.

Cílem této kampaně je:

 

  • zapojit firmy, jednotlivce i orgány místní samosprávy,
  • podporovat image jízdního kola nikoli jako prostředku rekreace nebo sportu, ale především zdravého dopravního prostředku pro každý den a všechny skupiny populace,
  • obrátit trend a přeměnit posunout pravidelné dojíždění na kole z okrajové záležitosti ve společenský standard.

 

 

Kampaň je založena na soutěži, do níž se mohou zapojit firemní týmy spolupracovníků reprezentující komerční firmy, neziskové organizace, školy, či orgány státní správy a místní samosprávy.

V roce 2011 proběhly celkem dvě kampaně - v květnu v Praze a v září v Pardubicích.

 

Praha

  • dpnk_black_orangeTermín soutěže: květen 2011
  • Základní charakteristika: Soutěž firemních týmů, které měly 2-5 členů.
  • Soutěžní kategorie: nejvyšší počet ujetých „Zelených kilometrů“ (nejlepší jednotlivec, nejlepší tým), cyklozaměstnavatel roku, kreativní soutěž.
  • Počet účastníků: 1025 zaměstnanců ve 274 týmech ze 181 organizací
  • Počet ujetých „Zelených kilometrů“ celkem přes 318 000 km; vítězný tým 5114 km, vítězný jednotlivec 1363 km během soutěžního měsíce
  • V rámci kampaně byla provedena analýza mobility managementu pro 4 organizace.
  • Organizátor: Auto*Mat, o.s.
  • Web kampaně: www.dopracenakole.net
  • Ke stažení: Tisková zpráva s výsledky kampaně (PDF, 245 kB)

  dpnk3 dpnk2
Slavnostní vyhlášení výsledků kampaně Do práce na kole v Praze se uskutečnilo 8. června 2011 (Foto: archiv Auto*Mat)

 

Pardubice

  • logo-dopracenakoleTermín soutěže: září 2011
  • Základní charakteristika: Soutěž firemních týmů, které měly 2-4 členů. Důraz byl kladený na pravidelnou dojížďku, do závěrečného slosování byly zařazeny týmy, které ujely v daném období alespoň dvě třetiny všech cest na kole.
  • Počet účastníků: 697 zaměstnanců ve 276 týmech ze 112 organizací
  • Organizátor: Město Pardubice
  • Web kampaně: http://dopracenakole.pardubice.eu
  • Ke stažení: Tisková zpráva s výsledky kampaně (PDF, 516 kB)

foto3    foto5
Vyhlášení výsledků kampaně Do práce na kole v Pardubicích proběhlo na slavnosti 22. září 2011 (Foto: Jitka Vrtalová, NaKole.cz)